tirsdag 14. juni 2011

Regn, regn og snart sommerferie

Da er vi kommet et godt stykke ut i juni, men godværet ser vi ikke snurten av. Håper og tror det kommer når jeg har tatt ferie. Det er nemlig bare en stor uke før jeg kan pakke sammen bøker, utstyr og rydde kontorpult og klasserom. På den ene siden er det deilig med ferie, men på den andre siden er det litt vemodigt å si hadet til klassen "min". Ser fram til ferietur i slutten av juli, da skal livet nytes med god mat, god vin og hyggelig selskap på den franske rivieraen. Det er Stål som skal feires og jeg er i gang med gave, men det kommer nok til å ta litt tid.

Apropos været så synes jeg det er fantastisk å tenke på hvor mye vi snakker om været. I gamle dager var været viktig i forhold til avling osv. I dag er det stort sett personlige interesser som gjør at vi higer etter godværet. Jeg må jo innrømme at jeg selv blir værsjuk og skikkelig drittlei av regn, regn og atter regn. Samtidig er det ingen verdens ting vi kan gjøre med det. Vi kan snakke oss håse uten at det hjelper. Så det beste er vel kanskje å fokusere på nuet. Det er mange ting man kan finne på på en regnværsdag. F.eks. skulle jeg ha ryddet på vaskerom og i kleskapet. Jeg kunne bakt boller eller kjeks. Så er det jo mye lettere å sitte inne å blogge på en regnværsdag! Så det! :)

Ha en fortsatt god tirsdag!


post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar